orlen przejmuje polska press

Orlen na grubo wchodzi w media i przejmuje Polska Press – jedno z największych wydawnictw

Orlen przejmuje Polska Press! W poniedziałkowe popołudnie Orlen poinformował o podpisaniu przedwstępnej umowy na zakup jednego z największych w Polsce wydawnictw – Polska Press. Dotrze w ten sposób do 17,4 mln czytelników i przejmie znaczną część rynku mediowego w kraju.

Orlen przejmuje Polska Press

– Przejmujemy wydawnictwo Polska Press. Dzięki transakcji zyskamy dostęp do 17,4 mln użytkowników portali wchodzących w skład Grupy. Pozwoli nam to skutecznie wspierać sprzedaż i rozbudowywać narzędzia big data. To kluczowe zasoby w kontekście planowanego rozwoju sieci detalicznej. – Napisał na Twitterze Daniel Obajtek, prezes Orlenu.

W przygotowanym zaś komunikacie Obajtek poinformował, że przejęcie Polska Press wpisuje się w strategię rozwijaną w ostatnich latach. – Konsekwentnie poszerzamy obszary naszej działalności. Na bazie Sigma Bis zbudowaliśmy od podstaw profesjonalną agencję mediową, która sukcesywnie zdobywa nowych klientów, w tym komercyjnych. Przejęliśmy spółkę Ruch, co ułatwi nam wejście na rynek nowych punktów sprzedaży i rozwój usług e-commerce.

Polska Press z rąk niemieckich do polskich

W skład wydawnictwa Polska Press zarządzanego przez niemiecką grupę Verlagsgruppe Passau wchodzi 20 dzienników i 120 tygodników regionalnych oraz około 500 portali internetowych. Orlen zyska w ten sposób dostęp do 17,4 mln użytkowników, co da mu ogromny zasięg nie tylko marketingowy, ale także przekazowy.

Czytaj także: Paczka zapałek za złotówkę? Już niedługo!

W ocenie koncernu przejęcie wydawnictwa ma na celu dotarcie do szerokiego grona klientów i wzmacnianie relacji z obecnymi.

– Działania te przyczynią się do wzmocnienia relacji z klientami oraz przełożą się na zwiększenie zysków osiąganych przez koncern. […) Dla PKN ORLEN to solidna grupa dotarcia, która umożliwi zwiększenie bazy o nowych i lojalizację dotychczasowych klientów. – Napisano w komunikacie.

Dla wielu osób zakup grupy mediowej o takim zasięgu jest pokłosiem ogłoszonej niedawno przez rząd polityki repolonizacji mediów. Głos w tej sprawie zabrał m.in. były prezes TVP oraz członek Rady Mediów Narodowych Juliusz Braun, który w wywiadzie dla Money powiedział: – Obawiam się, że gazety przejęte przez PKN Orlen pójdą drogą Telewizji Polskiej z ostatnich lat.

W podobnym tonie na Twitterze wypowiada się Łukasz Pawłowski z Instytutu Badań Spraw Publicznych. W jego ocenie zakup grupy mediowej docierającej przede wszystkim do czytelników tytułów regionalnych ma charakter polityczny.

– PiS się zbroi na wybory samorządowe. Kupno Polska Press przez Orlen, serwisy lokalne z pieniędzy Ministerstwa Sprawiedliwości i grantów Glińskiego. Jednocześnie zabieranie samorządom kolejnych pieniędzy, dodawania obowiązków, przerzucanie nowych podatków. Ktoś tu ma ambitne plany.

Zarzuty odpiera jednak posłanka PiS Joanna Lichocka znana m.in. ze środkowego palca, która także na Twitterze napisała, że “Decyzja Orlenu jest decyzją biznesową. Nie jest receptą na reformę rynku medialnego, jego dekoncentrację”.

Dzienniki Polska Press w rękach Orlenu

“Dziennik Bałtycki”, „Dziennik Łódzki”, „Dziennik Zachodni”, „Gazeta Krakowska”, “Głos Wielkopolski”, „Kurier Lubelski”, „Polska Metropolia Warszawska”, „Express Ilustrowany”, „Gazeta Krakowska”, „Dziennik Polski”, „Gazeta Lubuska”, „Gazeta Pomorska”, „Kurier Poranny”, „Gazeta Współczesna”, „Nowa Trybuna Opolska”, „Echo Dnia”, „Gazeta Codzienna Nowiny”, „Głos Dziennik Pomorza”, „Express Bydgoski” , „Nowości Toruńskie”.

Dołącz do Bizme.pl na Facebook lub Twitter i bądź na bieżąco!

MDK

Czytaj także
Total
0
Reakcji