Kilka dni temu klienci mBanku otrzymali na swoje smartfony „dziwne wiadomości” push, dziś ich ekspresowe przelewy zwolniły, a wysłanie pieniędzy BLIK-iem jest niemożliwe.
Kilka dni temu internet zalała fala memów związanych z testowymi wiadomościami push, które na swoje urządzenia otrzymali klienci mBank. Jak się okazało pracownicy banku testowali działanie aplikacji na „żywym organizmie”.
Awaria mBank przelewy ekspresowe i BLIK
Dziś mBank także ma problemy, jednak nie mają one związku z powiadomieniami, a wysyłaniem pieniędzy. Jak się okazuje, przelewy ekspresowe mBank nie są już ekspresowe, a wysłanie pieniędzy BLIK-iem jest obecnie niemożliwe.
O problemie poinformował na Twitterze zastępca rzecznika prasowego mBank, Piotr Rutkowski.
Klienci @mBankpl – mamy problemy z przelewami ekspresowymi (nie są obecnie ekspresowe) i wysyłaniem pieniędzy przez @BLIKmobile. Przepraszamy. Pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu. #mbank
— Piotr Rutkowski (@piotrrutkowski) August 10, 2020
Problemy z przelewami ekspresowymi oraz BLIK-iem potwierdza także „downdetector”
W dwie godziny po ogłoszeniu o usterce, zastępca rzecznika prasowego mBank poinformował o tym, że awaria została usunięta. Jednocześnie wskazano, że wszyscy klienci, którzy zapłacili za przelewy ekspresowe, a te nie zostały zrealizowane, otrzymają zwrot pieniędzy.
Wszystko już śmiga. Każdemu klientowi, który zapłacił za przelew ekspresowy dziś rano (a ten nie okazał się ekspresowy) zwrócimy prowizję. Przepraszamy jeszcze raz za utrudnienia. #mBank @mBankpl https://t.co/TgUzlhsRpz
— Piotr Rutkowski (@piotrrutkowski) August 10, 2020