Błądzić jest rzeczą ludzką. Niestety, gdy prowadzisz firmę, każde potknięcie może sporo kosztować. I chociaż nie da się uniknąć wszystkich pomyłek, to warto przygotować się na trudności, z którymi mierzy się większość podmiotów, korzystających z marketingu internetowego. Na czym polegają najczęściej popełniane błędy w związku z pozycjonowaniem stron internetowych?
Decydujesz się samodzielnie pozycjonować stronę
Pozycjonowaniem stron internetowych należy zajmować się systematycznie. Nie obędzie się bez cierpliwości, wytrwałości i dobrego planowania. W sieci można znaleźć wiele wskazówek dotyczących tego, jak pozycjonować witrynę. Przeprowadzanie takich działań na własną rękę, bez doświadczenia i odpowiedniej wiedzy, może nam zaszkodzić. Specjaliści podczas swojej pracy wykorzystują określone narzędzia SEO, co w połączeniu z umiejętnościami technicznymi, pozwala im zaplanować skuteczną strategię, a następnie krok po kroku realizować każdy jej etap. Nie jesteśmy w stanie samodzielnie wykonać wszystkich tych czynności, zwłaszcza że wiele z nich to ogromna inwestycja czasowa.
Rezygnujesz z pozycjonowania, gdy efekty nie nadejdą ekspresowo
Efekty będą widoczne najszybciej wtedy, gdy strona nigdy wcześniej nie była pozycjonowana. W innych przypadkach trzeba będzie trochę zaczekać. Wiele zależy od:
- naszej aktualnej widoczności w wynikach wyszukiwania;
- widoczności w Google naszej konkurencji;
- intensywności działań pozycjonerów (co wiąże się głównie z tym, jaki model współpracy wybierzemy np. ryczałt, rozliczenie godzinowe, abonamentowe itp.).
Warto uświadomić sobie, że pozycjonowanie stron internetowych działa nieco inaczej niż pozostałe formy marketingu. Nie chodzi o chwilowy efekt. Celem jest wzrost ruchu na stronie i wyższa sprzedaż, która utrzyma się w dłuższym okresie. Droga na skróty może przynieść nam jedynie chwilowe wzrosty. Jeśli zależy nam na długofalowym zdobywaniu klientów, warto trochę poczekać i nie zniechęcać się, gdy pożądane rezultaty nie przyjdą od razu.
Nie doceniasz mocy bloga
Firmowy blog to nie tylko kolejny cenny kanał, pozwalający na komunikację z potencjalnymi odbiorcami. Już sam fakt, że tworzymy takie treści, pozytywnie wpływa na budowanie pozycji naszej witryny w Google. Aby osiągnąć najlepsze efekty, wpisy na bloga postarajmy się dodawać regularnie. Blog posty to szansa na wygenerowanie większego ruchu oraz łatwy sposób na wsparcie linkowania wewnętrznego. Oprócz tego blog Twojej firmy wspiera pozycjonowanie long tail. Jak to wygląda w praktyce? Jeśli rzetelnie i umiejętnie tworzysz treści, zwiększasz prawdopodobieństwo, że użytkownik trafi na Twojego bloga po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy long tail lub pytania.
Jakie największe przewinienie możesz popełnić?
Nie da się ukryć, że największy błąd polega na … ignorowaniu SEO. Taka bierność oznacza, że nie starasz się zmaksymalizować swojej sprzedaży i świadomie rezygnujesz z dodatkowych przychodów, które mogłaby generować Twoja strona internetowa. Firmy, inwestujące w pozycjonowanie, liczą na zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach na frazy, które najbardziej mogą się Tobie opłacić. Profesjonalne pozycjonowanie to jednak coś więcej niż skuteczne techniki rankingowe. Przykład? Jednym z pierwszych działań, które podejmuje agencja, jest zweryfikowanie, czy strona klienta działa właściwie także w wersji mobilnej. W trakcie działań on-site zostaną zlikwidowane również ewentualne duplikaty treści, a Twoje produkty i kategorie będą miały unikalne i wyczerpujące opisy. Jak widać to, co dobrze wpływa na pozycjonowanie, polepsza także doświadczenia użytkownika.
Nie można mówić o przemyślanym marketingu online bez inwestycji w pozycjonowanie strony internetowej. Miliony użytkowników każdego dnia wykorzystuje Google podczas podejmowania swoich decyzji zakupowych. Sama inwestycja w SEO to jednak za mało – przedsięwzięcie należy powierzyć kompetentnym osobom, które będą wiedzieć, w jaki sposób wystrzegać się najważniejszych błędów i jak sprawić, abyś mógł pozyskiwać coraz więcej klientów.
Artykuł powstał przy współpracy Agencji SEO i SEM Internetica