Płatność okiem za bilet? To możliwe już we Wrocławiu. Jako pierwszy na świecie przewoźnik MPK Wrocław udostępnił możliwość dokonania płatności za bilet „jednym spojrzeniem”. Rozwiązanie dostarcza fintech PayEye.
MPK Wrocław jest pierwszym na świecie przewoźnikiem, który udostępnił możliwość płatności okiem, a dokładniej tęczówką. Opcja ta jest możliwa dzięki fintechowi PayEye, który mocno rozpycha się w sektorze płatności bezgotówkowych, a z jego rozwiązania korzysta już przeszło 120 punktów w samym Wrocławiu.
Płatność okiem za bilet we Wrocławiu
Płatność okiem za bilet w MPK Wrocław możliwe jest, póki co wyłącznie w przypadku biletów okresowych i jedynie w Biurze Obsługi Pasażera przy ulicy Prusa 75-79. Okiem zapłacimy także w przypadku regulowania należności wynikającej z przejazdu bez biletu.
– MPK jedzie z duchem czasu również, gdy wchodzą w grę nowe technologie ułatwiające płacenie w naszym Biurze Obsługi Pasażera. Cieszę się, że taki pomysł narodził się we Wrocławiu – mówi prezes MPK Wrocław, Krzysztof Balawejder.
Czytaj także: W Moskwie za przejazd metrem zapłacą twarzą
Dla tych klientów, którzy skorzystają z płatności okiem, MPK Wrocław przygotowało dodatkowo nagrodę, którą jest 50 zł zwrotu za pierwszą transakcję. Aby skorzystać z tej możliwości, należy wcześniej się jednak zarejestrować na stronie payeye.com.
PayEye – wystarczy spojrzenie
PayEye z usługą opartą na biometrii wystartował w połowie 2020 r. Do dziś fintechowi udało się wprowadzić swoje rozwiązanie w około 120 punktach na terenie Wrocławia i jego okolicach. okiem zapłacić można m.in. w restauracjach i kawiarniach, sklepach spożywczych oraz delikatesach. Płatność spojrzeniem dostępna jest także na niektórych stacjach benzynowych czy myjniach samochodowych. Prócz tego dzięki PayEye zapłacimy we wrocławskim aquaparku, na lodowisku przy Stadionie Wrocław bądź AC Hotelu Wrocław.
Przedstawiciele PayEye zapewniają, że w kolejnych etapach – po zakończeniu pilotażu we Wrocławiu – płatność okiem ma być dostępna w całej Polsce i Europie. Władze firmy „odgrażają się”, że II kwartale 2021 r. zamierzają powalczyć o sektor e-commerce.
Bądź na bieżąco! Dołącz do nas na Facebook!