W sieciach Biedronka i Lidl pojawiły się lody reklamowane pseudonimem Friza, czyli youtubera Karola Wiśniewskiego. Na punkcie lodów Ekipa oszalał dosłownie cały kraj. Podbiły one zwłaszcza serca młodych i sprzedają się w rekordowej ilości: Koral zapowiedział, że jeśli zajdzie taka potrzeba, będzie produkował nawet milion lodów Ekipa dziennie.
Dlaczego lody Ekipa zyskały tak niebywałą popularność? Złożyło się na to kilka czynników – przede wszystkim sława Friza i członków jego „Ekipy” oraz świetnie przemyślana kampania promocyjna.
Lody Ekipa – o co chodzi? Skąd wzięło się lodowe szaleństwo?
Lody Ekipa ukazały się w sklepach w edycji limitowanej. Oznacza to, że przed Biedronką i Lidlem ustawiają się tłumy osób – młodych i nieco starszych – które szturmem opanowują dyskonty. Czasem o kończące się produkty trzeba stoczyć zaciekłą „walkę”.
Uruchomione mają zostać zwiększone moce produkcyjne, a popularność lodów sygnowanych przez pseudonim Friza zaskoczyła nawet samych wytwórców. Lody Ekipa okazały się dla firmy Koral strzałem w dziesiątkę – to najlepszy debiut tego przedsiębiorcy na rynku sprzedażowym od blisko czterdziestu lat.
Istnieją dwa warianty smakowe: cytrynowy i truskawkowy. Lody polane są polewą imitującą smak gumy balonowej. Jakie składniki można znaleźć w lodach Ekipa? Między innymi syrop glukozowy, emulgatory, serwatkę w proszku i koncentrat… ze słodkiego ziemniaka. Dietetycy ostrzegają też przed kosmicznym stężeniem cukru.
Lody Ekipa ponoć pojawiły się też w innych sieciach, na przykład w sklepach Lewiatan.
Lody Ekipa – Koral ma zaskakujący hit w garści
Na facebookowych grupach pojawiają się setki pytań, gdzie można kupić lody Ekipa. W serwisach OLX i Allegro na aukcje wystawiane są nie tylko same produkty, ale też zużyte opakowania. Ceny bywają różne – jeśli wierzyć plotkom, w ekstremalnych przypadkach sięgają kilkuset tysięcy złotych.
Przebojem sieci jest screenshot jednej z podstron Allegro, gdzie wystawione do sprzedaży za 2137 PLN opakowanie rekomendowane jest jako „unikalny, kolekcjonerski papierek po lodach Ekipy”.
Klienci Biedronki kupują średnio po sześć lodów Ekipa jednocześnie. Według statystyk produkty firmy Koral są tu sprzedawane średnio co szesnaście sekund. Dyrektorzy Biedronki chwalą kampanię medialną słynnych lodów, uznając, że „wyznacza nowe trendy w sektorze promocji”.
Lody Ekipa – cena przyprawia o ból głowy
W internecie kwitnie „lodowe podziemie”: produkty są sprzedawane na grupach w mediach społecznościowych, gdzie administratorzy z jednej strony wystawiają lody Ekipa na sprzedaż dla żartu, a z drugiej – liczą, że znajdzie się ktoś naiwny, kto kupi je po wygórowanej cenie.
Friz ma na YouTubie 4,3 mln subskrybentów. Jego filmiki cieszą się oglądalnością na poziomie od kilku do nawet kilkudziesięciu milionów wyświetleń (najpopularniejszy obejrzano dotąd 63 mln razy). O influencerze rozpisują się wszystkie największy polskie portale, a eksperci ds. wizerunku internetowego uważają, że Friz jest uwielbiany przez młode pokolenie, bo „pozwala się ze sobą identyfikować”.
Pod hasłem „Ekipa Friza” kryje się zespół youtuberów wydający muzykę z gatunku popu i elektroniki. Do grupy należą, poza Frizem, m.in. Wersow, Murcix, Mini Majk i Wujek Łuki. Ekipa Friza funkcjonuje ponadto na giełdzie jako spółka akcyjna Ekipa Holding. Marcowy singel zespołu, „3Kipa”, dotarł do 1. miejsca w notowaniu najczęściej słuchanych utworów serwisu Spotify.