Należąca do AT&T firma WarnerMedia oraz grupa Discovery połączą działalność w ramach biznesowej fuzji. Już teraz mówi się, że tak powstała firma będzie gigantem medialnym i może okazać się konkurencją dla Netfliksa czy Disneya.
Do grupy Discovery należy między innymi TVN, a WarnerMedia to właściciel chociażby CNN, HBO czy Cartoon Networks.
TVN konkurencją dla Netfliksa?
TVN swojego nowego właściciela, Discovery, znalazł w 2018 roku, przejęty od Scripps Networks Interacitve. Teraz polskie przedsiębiorstwo medialno-rozrywkowe szykuje się na kolejne duże zmiany.
Nowa spółka będzie dowodzona przez Amerykanina Davida Zaslava, szefa Discovery Communications. Ma z impetem wejść na rynek – będzie ponoć kolejnym silnym graczem na polu medialnym i może namieszać w branży VOD. Dużo mówi się o tym, że fuzja Discovery i WarnerMedia będzie konkurencją dla Netfliksa oraz koncernu Disneya.
Jedno jest pewne: Netflix nie odda złotej korony bez walki. To od lat czołowy serwis typu “wideo na życzenie” w Polsce. Badania Gemius/PBI ujawniły, że w marcu liczba użytkowników platformy wynosiła 6 860 376 – o blisko czterysta tysięcy więcej niż w lutym. Netflix popularnością bije na głowę między innymi serwisy HBO GO, Ipla.tv czy VOD.pl.
TVN przejęty przez WarnerMedia i Discovery w ramach fuzji biznesowej
Obecnie serwisem VOD TVN-u jest Player.pl. W ofercie platformy znajdują się seriale jak Szadź czy Chyłka – Inwigilacja, programy jak Hotel Paradise oraz filmy na życzenie. W marcu Player liczył 4 143 312 subskrybentów.
John Stankey, przedstawiciel AT&T, uważa, że WarnerMedia i Discovery są “liderami branży rozrywkowej o wzajemnie uzupełniających się atutach” – ich połączenie miało być tylko kwestią czasu.
Rozmowy o fuzji WarnerMedia z grupą Discovery znajdują się na „zaawansowanym etapie”.