dlaczego budzimy się niewyspani

Dlaczego budzimy się niewyspani? 4 sposoby na produktywny sen

Czy zdarzyło Ci się, że pomimo dostatecznie długiego snu – nadal odczuwałeś zmęczenie? To zły znak. Warto uświadomić sobie, że brak odpowiedniego wypoczynku oraz dobrej regeneracji, odciska niesamowicie duże piętno na naszym organizmie i jest dla niego bardzo niebezpieczne. Często, błędnie, upatrujemy przyczyn takiego stanu rzeczy zupełnie gdzie indziej. Tłumaczymy sobie, że sypiamy wystarczająco długo, a mimo tego wciąż odczuwamy bóle głowy, rozdrażnienie. Posiadamy również problemy z koncentracją, pamięcią, umiejętnością logicznego interpretowania faktów.

Badania i analizy jednoznacznie wskazują, że produktywny sen i nasze samopoczucie – wcale nie zależą od długości wypoczynku, tylko od jego jakości! Sprawdźmy więc, o jakie elementy powinniśmy zatroszczyć się szczególnie, aby proces ten stał się w pełni wartościowy.

Zadbaj o wietrzenie pomieszczenia

Jakość powietrza naprawdę ma znaczenie. Bardzo często nie jesteśmy świadomi tego, jak wiele zarazków, drobnoustrojów i bakterii znajduje się w atmosferze. Szczególnie w pomieszczeniu sypialnym, powinniśmy zadbać o to, aby przed pójściem spać odpowiednio wywietrzyć pokój. Dzięki temu – zaśniemy znacznie szybciej, poczujemy się świeżo i rześko, będziemy dużo lepiej i łatwiej oddychali, a nasz organizm będzie mógł skupić się tylko na regeneracji.

Odpowiednio często zmieniaj pościel

Co ciekawe, jakość snu uzależniona jest również od poziomu zanieczyszczenia oraz zakwaszenia ciała. Okazuje się, że na fakt ten, duży wpływ ma pościel, której na co dzień używamy. To właśnie w niej kumulują się organizmy grzybiczne, które za pośrednictwem układu oddechowego dostają się do wnętrza organizmu. Aby spać spokojnie, pościel warto wymieniać systematycznie, najlepiej co 2-3 tygodnie.

Utrzymuj dobrą temperaturę powietrza

Jaka temperatura pozostaje optymalna dla zdrowego i skutecznego wypoczynku? Okazuje się, że jest to 18 stopni Celsjusza. My, z kolei, uzależniamy jej wysokość od pory roku – co jest niemałym błędem. Zdecydowanie lepiej jednak sypiać w chłodniejszym pomieszczeniu.

Wybierz wygodny materac – dla własnego zdrowia!

Bóle lędźwiowo-krzyżowe, bóle pleców, bóle odcinka szyjnego, schorzenia mięśniowe, skrzywienie kręgosłupa – to tylko kilka, z bardzo wielu przyczyn nieodpowiedniego doboru materaca, na którym sypiamy. Obecnie dysponujemy niezliczoną ilością możliwości wyboru. Producenci prześcigają się w coraz nowszych, bardziej innowacyjnych technologiach – wprowadzając na rynek jeszcze bardziej konkurencyjne produkty. Dzięki temu, możemy zainwestować we własny komfort i zdrowie, a naprawdę warto to zrobić.

Total
0
Reakcji