Sprzedaż B2B cieszy się coraz większym zainteresowaniem na rynku. Inicjatywy biznesowe można świadczyć dla klientów w różnych branżach, co daje spore pole manewru. Niezwykle ciekawy jest sektor B2B, który bazuje na współpracy z innymi firmami. W ten sposób będziemy sprzedawać usługi i towary, cały czas poszerzając działalność. Poruszanie się w sektorze tego typu może dać sporo korzyści. Czym cechuje się sprzedaż B2B? Jakie ma zalety? Jak skutecznie działać z hurtownią internetową?
Sektor B2B – pojęcie
Nazwa B2B pochodzi o słów business to business. To wszelkie obszary, gdzie transakcje są zawierane pomiędzy firmami. Mogą to być wieloletnie umowy, długie kontrakty lub sprzedaże pojedyncze. Nie zapominajmy o tym, że sprzedaż B2B jest szeroka i daje wiele możliwości działania. Bez problemu otworzymy tutaj hurtownię internetową z zabawkami lub z ciuchami. Oczywiście możemy też świadczyć ciekawe i godne uwagi usługi. Najprościej rzecz ujmując, B2B to obszar, w którym usługami i towarami wymieniają się między sobą podmioty gospodarcze. W celu założenie platformy hurtowej B2B warto postawić na oprogramowanie CStore, które jest łatwe w obsłudze i pozwala rozwijać skrzydła w danej branży.
Hurtownia internetowa i jej cechy
Zazwyczaj z sektorem B2B kojarzy nam się hurtownia internetowa. To jeden z popularniejszych obszarów, w jakim można działać. Hurtowy handel bazuje na sprzedaży towarów w sporej ilości. Mogą to być takie same wyroby, jakie docelowo kupują indywidualni klienci. Taka opcja sprawdzi się także wtedy, gdy sprzedajemy coś do sklepów, które następnie dokonują sprzedaży klientom indywidualnym. Ponadto, sprzedaż zaoferujemy przedsiębiorstwom, które wykorzystają towary podczas produkcji. Sprzedaż B2B nie musi wiązać się jedynie ze sprzedażą dużej ilości towaru. Samochody specjalistyczne, oprogramowanie komputerowe, maszyny produkcyjne – to także działalność B2B, gdzie zazwyczaj sprzedaje się towar w jednej lub kilku sztukach.
Jak skutecznie działać z biznesem online?
Skuteczne działanie w sektorze B2B jest możliwe pod warunkiem, że postawimy na odpowiednie działania zgodne z potrzebami rynkowymi. Sektor B2B bywa wymagający, a strategia sprzedażowa naszej firmy powinna bazować na odzwierciedleniu działań sprzedażowych. Proces ten będzie skuteczny wtedy, gdy zostanie dopasowany do zadań, jakie wykonują handlowcy. Efektywny proces sprzedaży z biznesem online wymaga zastosowania wielu działać, jakimi są:
- Ustalenie tego, jak kupuje nasz klient.
- Zaangażowanie najlepszych handlowców w proces sprzedaży.
- Ustalenie, jak wyglądają działania sprzedażowe.
- Pogrupowanie działań w ramach procesu sprzedaży.
- Podzielenie procesu na etapy i przydzielenie im wartości.
- Porównanie procesu zakupu z procesem sprzedaży.
- Dobranie odpowiednich działań na każdym etapie.
- Dobranie odpowiednich narzędzi.
- Ustalenie zakresu kompetencji marketingu i sprzedaży.
- Przydzielenie zobowiązań dla danych osób.
Powyższe wskazówki z pewnością łatwiej pozwolą zaplanować i kontrolować sprzedaż w B2B.
Jeśli chodzi o marketing B2B, jest on nieco inny od tego, jaki zastosujemy w B2C. Wspólnymi kanałami są pozycjonowanie, reklamy w mediach społecznościowych, czy też Google Ads, jednak promocja jest organizowana inaczej. Sektor B2B obejmuje takie kanały sprzedaży, jakie w segmencie B2C nie są uwzględniane. Postawić warto na zimne telefony, pozyskiwanie leadów, czy też targi branżowe. Obecność w Internecie oczywiście jest niezbędna i ma szereg zalet. Bez niej trudno jest działać w sprzedaży B2B.