vishing santander bank

Kolejny bank ostrzega swoich klientów przed atakami typu Vishing

Vishing coraz niebezpieczniejszy. Santander Bank Polska ostrzega swoich klientów przed telefonicznymi atakami oszustów, którzy podszywając się pod pracowników banku, próbują wyłudzić dane dostępowe do systemu lub dane karty kredytowej.

Wczoraj pisaliśmy o Banku BPS, który w ramach bezpiecznej bankowości ostrzegał swoich klientów przed oszustami podszywającymi się pod pracowników banku. Podobna informacja pojawiła się także na stronie Santander Bank Polska.

Vishing – skuteczna metoda na pozyskanie danych

Santander Bank Polska, wydając komunikat o tzw. Vishingu, czyli atakami typu Voice Phishing mających na celu zdobycie danych dostępowych do serwisu transakcyjnego lub danych kart kredytowych poinformował, że scenariuszy rozmowy może być wiele.

Podczas ataku typu Vishing oszuści, podszywając się pod pracownika banku, może poinformować np. o tym, że doszło do zajęcia określonej kwoty na rachunku klienta i aby to sprawdzić “pracownik-oszust” poprosi o dane dostępowe do banku – NIK oraz hasło.

W ataku typu Vishing oszuści coraz częściej namawiają także nieświadomych próby wyłudzenia klientów banku do zainstalowania oprogramowania typu malware. Przykładem takiej rozmowy może być np. taki komunikat stosowany przez oszusta.

Czytaj także: Kredyt dla firm dostępny bezpośrednio w aplikacji Santander mobile

“Z przyczyn technicznych doszło do blokady kwoty XXX na Pańskim rachunku. Proszę o pobranie aplikacji ze strony www, dzięki czemu po zalogowaniu się do systemu, będzie możliwe zdjęcie blokady”. Nie trudno się domyślić, że pobrana aplikacja zapisze wpisywane dane i przekaże je oszustowi.

Aby ustrzec się przed atakami typu Vishing, Santander Bank Polska informuje, aby nigdy nie instalować aplikacji służącej do obsługi zdalnej oraz nie akceptować alternatywnej formy kontaktu (sms, e-mail). Oszust może w ten sposób przesłać nam złośliwe oprogramowanie.

Instytucja podkreśla także, że pracownicy Santander Bank Polska nigdy nie proszą o podanie pełnych danych dostępowych do serwisu transakcyjnego (NIK oraz hasło).

W przypadku wątpliwości czy mamy do czynienia z pracownikiem banku, warto się rozłączyć i zadzwonić na oficjalną infolinię Santander Bank Polska.

Bądź na bieżąco! Dołącz do nas na Facebook lub Twitter. Chcesz więcej? Przejdź do Prime News

Czytaj także
Total
0
Reakcji