voice phishing bank bps

Bank BPS ostrzega przed atakami typu Voice Phishing

Ataki Voice Phishing Bank BPS ostrzega przed próbami telefonicznych wyłudzeń danych dostępowych do serwisów internetowych lub danych z kart kredytowych klientów banku przez oszustów podszywających się pod pracowników instytucji. 

Bank BPS wydał kilka dni temu komunikat, w którym ostrzega swoich klientów przed atakami typu Voice Phishing, poprzez które nieświadomi klienci banku podczas rozmowy telefonicznej z oszustem mogą podać dane dostępowe do serwisu transakcyjnego lub dane kart kredytowych.

Ataki Voice Phishing, czyli wyłudzenie danych podczas rozmowy telefonicznej

Ataki Voice Phishing to znane od lat próby wyłudzeń danych dostępowych do serwisów transakcyjnych banku lub innej instytucji, w której możemy mieć zgromadzone środki. Podczas rozmowy telefonicznej, oszust podszywający się pod pracownika danej instytucji – poznając uprzednio często metodologię działań infolinii dużych firm, jak np. banki – prosi o podanie danych dostępowych do banku lub dane karty kredytowej.

Co prawda dyrektywa PSD2 znacznie utrudniła działanie oszustów, jednak zagrożenia płynące z Voice Phishing wciąż istnieją bardzo duże. Także klienci banków mają coraz większą świadomość prób wyłudzeń danych dostępowych, jednak oszuści wykorzystujący Voice Phishing udoskonalają swoje metody “łowienia” ofiar.

Voice Phishing – zaufanie kluczem do oszustwa

Jednym z przykładów może być wcześniejsze zdobywanie zaufania przyszłej ofiary, poprzez kilkukrotne łączenie się z jednego numeru, a dopiero po którymś kontakcie poproszenie np. o dane dostępowe (login i hasło do bankowości elektronicznej).

Czytaj także: W bankach zrzeszonych w Grupie BPS o pomoc z Tarczy PFR 2.0 wnioskowało 3 tys. przedsiębiorców

Jedną z metod stosowanych przy atakach Voice Phishing jest tzw. spoofing, czyli podszycie się pod infolinię banku. To zaś znacznie zwiększa ryzyko szybkiego zaufania oszustowi.

Innym sposobem na zdobycie danych klientów banku może być nakłanianie podczas rozmowy telefonicznej na zainstalowanie aplikacji w swoim telefonie, np. jako nowej wersji aplikacji bankowej. Ta, wyglądając praktycznie identycznie co aplikacja banku, przechwyci wpisywane przez nas dane.

Voice Phishing Bank BPS ostrzega klientów

Bank BPS informuje jednocześnie swoich klientów, że pracownicy instytucji nigdy nie proszą klientów o podanie pełnych danych dostępowych do banku, takich jak login oraz hasło do bankowości elektronicznej czy numer karty kredytowej lub płatniczej z kodem CVV. Nie wolno ich także wysyłać nikomu mailem.

Jako klienci banku nie powinniśmy także akceptować żadnych alternatywnych form kontaktu. Gdy uznamy, że mogliśmy paść ofiarą oszustwa lub doszło do jego próby, bank informuje, aby jak najszybciej skontaktować się z oficjalną infolinią lub udać do najbliższej placówki banku.

Bądź na bieżąco! Dołącz do nas na Facebook lub Twitter. Chcesz więcej? Przejdź do Prime News

Czytaj także
Total
0
Reakcji