santander mobile

Santander udostępnił możliwość inicjowania przelewów z innych banków w aplikacji mobilnej

Stało się. Santander Bank Polska udostępnił w końcu możliwość inicjowania przelewów z innych banków bezpośrednio w aplikacji mobilnej Santander mobile. To kolejny krok banku w stronę otwartej bankowości.

Pierwsze usługi otwartej bankowości w Santander Bank Polska pojawiły się zarówno w aplikacji, jak i wersji “przeglądarkowej” systemu w czerwcu 2020 r. Klienci otrzymali wtedy możliwość integracji rachunków bankowych z systemem Santandera, co pozwalało m.in. na sprawdzenie stanu konta w innym banku. Ewentualne wykonanie przelewu z innego banku dostępne było jednak wyłącznie w Santander internet. Ta opcja pojawiała się w systemie w listopadzie 2020 r. Od marca 2021 r. taka możliwość dostępna jest już jednak także w aplikacji mobilnej Santander mobile.

Czytaj także: Alior Bank uruchomił usługę zintegrowanej wymiany walut w platformie BankConnect

– Pandemia zmieniła nawyki klientów i przyspieszyła ich przejście do samoobsługi. W Santander Bank Polska liczba klientów cyfrowych wzrosła w zeszłym roku do 2,4 mln. Liczba użytkowników aplikacji mobilnej wzrosła natomiast o 18%, do 1,7 mln. Dlatego tak ważny jest dla nas dalszy dynamiczny rozwój bankowości internetowej i aplikacji mobilnej. Jednym z obszarów jest właśnie otwarta bankowość. Daje ona klientom komfort zarządzania swoimi finansami z poziomu jednej aplikacji, a nam umożliwia przygotowywanie atrakcyjnych i spersonalizowanych ofert – przekonuje Piotr Hibner, dyrektor Santander Digital.

Otwarta bankowość w Santander mobile – jak korzystać?

Po zalogowaniu do aplikacji Santander mobile należy wejść w “Ustawienia”, a następnie w zakładkę “Inne banki i instytucje” gdzie pojawi się możliwość dodania nowego konta z innego banku. Po kliknięciu odpowiedniego przycisku aplikacja wskaże nam 7 banków do wyboru. Są to:  Alior Bank, Bank Millennium, BNP Paribas, ING, mBank, PKO BP i Pekao S.A.

Santander mobile

Po wybraniu jednego z nich (tego, w którym mamy prowadzony rachunek) przechodzimy dalej. Aplikacja wyświetli nam checkboxa z regulaminem usługi, który otrzymamy na adres e-mail. Prócz tego niezbędne będzie zaakceptowanie wszelkich dodatkowych zgód w tym dostępu do informacji o rachunku w innym banku.

Warto zaznaczyć, że na samym dole wszelkich niezbędnych zgód są automatycznie zaznaczone dwa checkboxy ze zgodami marketingowymi. Jeśli nie chcemy otrzymywać tego typu wiadomości czy połączeń telefonicznych warto je odznaczyć.

W kroku trzecim logujemy się już do swojego banku (tego drugiego), autoryzujemy operację i gotowe. W aplikacji Santander mobile wyświetli się rachunek innego banku, a my będziemy mieli dostęp zarówno do podglądu salda, jak i otrzymamy możliwość wykonania przelewu z aplikacji Santander mobile.

Bądź na bieżąco! Dołącz do nas na Facebook!

Czytaj także
Total
0
Reakcji