BiznesFinanseFirma

ING Bank udostępnił możliwość założenia konta na selfie dla spółek

Konto na selfie dla spółki? ING Bank udostępnił właśnie taką możliwość jako pierwszy bank w Polsce. Całość odbywa się w 100 proc. zdalnie, a proces ma być prosty, jak w przypadku konta osobistego.

Konto na selfie dla spółki w ING

ING Bank poinformował właśnie o uruchomieniu usługi umożliwiającej otwarcie rachunku bankowego dla spółek całkowicie online. Jak czytamy w komunikacie – Proces otwarcia konta dla spółki odbywa się w całości zdalnie – od wypełnienia wniosku do aktywacji konta firmowego, które obsługiwane jest w pełni online.

Aby otworzyć rachunek bankowy za pomocą selfie, reprezentant spółki musi wejść na stronę banku i wypełnić wniosek online. W dalszej części bank prześle dane dostępowe do systemu. Po zalogowaniu się do niego możliwe będzie podpisanie umowy oraz przesłanie zdjęć dowodu osobistego oraz selfie (zdjęć twarzy). Po pozytywnej weryfikacji rachunek zostanie aktywowany.

Konto na selfie dla spółki – proces oparty na biometrii. Zdalna weryfikacja tożsamości odbywa się za pomocą biometrii. Algorytm porównuje rysy twarzy z wizerunkiem w dowodzie tożsamości. Zgodnie z zapewnieniami – Klienci banku będą mogli skorzystać z nowej funkcji także podczas aktualizacji danych dokumentów tożsamości.

Konto na selfie ING dla firm

Bank przekonuje, że możliwość otwarcia konta na selfie także dla spółek, wynika z popularności tego rozwiązania wśród klientów indywidualnych, a także zapotrzebowania płynącego ze strony spółek na usługi dostępne online.

– W kwietniu, czyli w kluczowym momencie pandemii, ponad 50% spółek otworzyło rachunek przez internet lub podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem. Teraz spółki będą mogły założyć konto całkowicie online, dzięki weryfikacji tożsamości za pomocą selfie i zdjęć dokumentu tożsamości. Rozwiązanie znane było do tej pory tylko klientom indywidualnym. ING jako pierwszy bank daje taką możliwość spółkom. Jestem przekonany, że usprawniony proces otwarcia konta będzie bardzo dobrze przyjęty przez klientów.

– powiedział Michał Bolesławski, wiceprezes banku odpowiedzialny za Pion Klientów Biznesowych.

Dołącz do nas na Facebook lub Twitter i bądź na bieżąco!

Czytaj także

Więcej z:Biznes